Картки – завдання з загальної біології
Картка № 1
- Що таке
біосфера і які її межі?
- знайдіть
матеріал про різноманітні форми та рівні біологічної організації в
відповідних розділах підручника та заповніть таблицю.
Рівні організації форм життя
|
Характерні ознаки
|
Роль в процесі еволюції
|
молекулярний
клітинний
організменний
популяційно – видовий
надвидовий
|
|
|
- Чому
наука екологія привертає увагу широкого кола людей?
Картка № 2
- В
процесі еволюції склалась єдина система «природа – суспільство – людина», складові
частини якої взаємопов’язані та взаємозалежні. Доведіть на прикладі
взаємозалежність і взаємозалежність
між компонентами цієї системи.
- Як ви
розумієте слова вчених про те, що людина завжди була і залишається
частиною природи?
Картка № 3
- Чому така
рослина, як хлорела є об’єктом
експериментальних досліджень космонавтів?
- Як
людина може впливати на підвищення продуктивності штучних біогеоценозів?
- Що таке
біомаса? Як вона розподілена в Світовому океані?
Картка № 4
- Одні
вчені вважають, що тварини, які населяють самі глибокі частини Світового
океану, еволюційно найбільш давні; на думку інших, вони еволюційно молоді.
Які докази можна привести на користь кожної з цих точок зору?
- Чому
умови в річці вважають нормальними, якщо в ній мешкають багаточисельні види,
які відносяться до різних
систематичних груп, проте чисельність кожного виду не перевищує певної
межі?
Картка № 5
- Уважно
ознайомтеся з схемою коло обігу
кисню в біосфері.
- Дайте
відповіді на запитання:
1) Який ізотоп кисню зв’язаний з водою та
фотосинтезом?
2) Які основні умови збереження постійного
газового стану атмосфери, особливо
кисню?
3) Які промені відбиваються озоновим екраном
атмосфери?
Картка № 6
- Що так
ноосфера?
- Наведіть
приклади геологічних змін, які проводить людина на Землі?
- Ідея В.І.
Вернадського про геологічну роль людства, яке змінює образ Землі, зараз отримала
широкий розвиток. Хоча серед західних вчених існують два різних підходи до
вирішення проблеми взаємодії людства і природи. Одні вважають, що науково
– технічний прогрес має тільки позитивні сторони, вважаючи, що людство підійшло до межі екологічної катастрофи і
що врятувати біосферу можна лише затримуючи розвиток техніки і обмежуючи
потреби людей. Чи правдива одна з цих точок зору? Яким ви бачите майбутнє
нашої планети? Яке значення для народного господарства має прискорений
науково – технічний прогрес в нашій державі?
Картка № 7
- Чому
проблема охорони природи на сьогодні має загальнодержавне значення? Які
міри приймає влада нашої країни для її вирішення?
- Доведіть
відомими вам фактами правильність вислову Н.П. Дубініна: «проблеми охорони
біосфери і спадковості людини, будучи глибоко пов’язані з соціальними
проблемами, набули в наш час глибокого значення».
- Яка роль біологічної науки в ділі охорони і
перетворенні природи?
Немає коментарів:
Дописати коментар